Ekologická výchova

 

Znečištění vzduch a voda, globální oteplování a toxický odpad, to jsou jen některé z mnoha problémů naší těžce nemocné planety!!!!!

 

Ekologie vede jedince k pochopení komplexnosti a složitosti vztahů člověka a životního prostředí, tj. k pochopení nezbytnosti postupného přechodu k udržitelnému rozvoji společnosti a k poznání významu odpovědnosti za jednání společnosti i každého jedince. Umožňuje sledovat a uvědomovat si dynamicky se vyvíjející vztahy mezi člověkem a prostředím při přímém poznávání aktuálních hledisek ekologických, ekonomických, vědeckotechnických, politických a občanských, hledisek časových (vztahů k budoucnosti) i prostorových (souvislostí mezi lokálními, regionálními a globálními problémy), i možnosti různých variant řešení ekologických problémů.

 

Vede jedince k aktivní účasti na ochraně a utváření prostředí a ovlivňuje v zájmu udržitelnosti rozvoje lidské civilizace životní styl a hodnotovou orientaci žáků.

Na realizaci se podílí většina vzdělávacích oblastí. Postupným propojováním, rozšiřováním, upevňováním i systematizací vědomostí a dovedností získávaných v těchto oblastech umožňuje Ekologická výchova utváření integrovaného pohledu. Každá z oblastí má svůj specifický význam v ovlivňování racionální stránky osobnosti i ve vlivu na stránku emocionální a volně aktivní.

 

Předmět Ekologická výchova- EV se vyučuje v 6.a v 7. ročníku s dotací 1 hodina týdně

 

 

 

 Práce v předmětu Ekologická výchova- 6. ročník

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ekologická učebna před budovou školy

Učebna Ekologie                                                               

 

 

 školní zahrada

 

 

 

 Exkurze: 31.3. 2010

 Uskutečnili jsme exkurzi do Prahy na výstavu spotřebičů

  

Uskutečnili jsme exkurzi do Prahy na výstavu spotřebičů na letišti Ruzyně terminálu 2. Exkurze se účastnili žáci 6. tříd v rámci předmětu Ekologická výuka a zbytek tvořili zástupci Ekotýmu. Žáci měli možnost se seznámit s dějinami elektrospotřebičů v období 100 let. Dozvěděli se také co je recyklace, kolik elektroodpadů se vyprodukuje za rok  na občana v ČR a jak se nám daří odpad snižovat. Výstavu tvořilo 8 panelů, které jsme procházeli nejprve s paní průvodkyní – hlavní koordinátorkou školního projektu Recyklohraní Mgr. Pavla Špringerová, která nám poutavě o spotřebičích vyprávěla. Pak jsme si výstavu procházeli již sami a mohli jsme si pustit televize s historickými záznamy nebo rozhlas s dobovými nahrávkami. Pozornosti neunikla ani možnost si zahrát historické počítačové hry. Žáci měli za úkol  vyplnit kvíz k muzeu spotřebičů, který obsahoval 11 otázek z historie spotřebičů. Výstava se nám líbila a za odměnu jsme na závěr navštívili kino IMAX, kde se promítají 3D filmy a shlédli jsme nový film Alenka v říši divů. 

                                      H. Kopecká, D. Pivková – učitelé EV

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OPVK