Český jazyk
Vzdělávací obor předmětu Český jazyk a literatura má komplexní charakter, ale pro přehlednost je rozdělena do tří složek. Jejich vzdělávací obsah se ve výuce prolíná.
Daný předmět vyučujeme od 1. do 9. ročníku. Časová dotace předmětu na 1.stupni je v 1., 2. a 3. třídě 9, 9 a 8 hodin týdně, ve 4. a 5. ročníku má časovou dotaci 7 hodin týdně. Výuka probíhá v kmenových třídách. Předmět je formálně členěn na tři okruhy - jazykovou výchovu, slohovou a komunikační výchovu a literární výchovu. V 1. a 2. třídě je dále vyčleněno psaní.
Vyučovací předmět má časovou dotaci v 6. a 7. ročníku 4 hodiny týdně, v dalších ročnících jsme využili disponibilní časové dotace a zvýšili jsme počet hodin v 8. a 9. ročníku na 5 hodin týdně. Výuka probíhá většinou ve třídách, ke zpestření výuky v učebně informatiky, neboť využíváme všech dostupných výukových programů.
V komunikační a slohové výchově je hlavním cílem rozvíjení komunikačních schopností žáků, jejich tvořivosti a fantazie.
V jazykové výchově žáci získávají vědomosti a dovednosti potřebné k osvojování spisovné podoby českého jazyka. Učí se poznávat a rozlišovat jeho další formy. Cílem je naučit žáky jasně, přehledně a srozumitelně se vyjadřovat ústně i písemně, komunikovat s okolním světem.
V literární výchově žáci poznávají prostřednictvím četby základní literární druhy, učí se vnímat jejich specifické znaky, postihovat umělecké záměry autora a formulovat vlastní názory o přečteném díle. Literární výchova má za cíl humanizaci žákovy osobnosti, rozvíjení jeho citů, pochopení mezilidských vztahů, rozpoznání dobra a zla, rozvoj estetického cítění, rozpoznání literárních hodnot od braků, podněcování žáků k četbě - dát jí přednost před televizními programy, videokazetami a počítačovými hrami.
Olympiáda z českého jazyka - okresní kolo
16. března 2010 - Žďár nad Sázavou
Kateřina Vašová - 1. kategorie - 31. místo