Chemickopřírodopisné praktikum

 

- volitelný předmět v 9. ročníku
- časová dotace: 1 hodina týdně
- předmět by měl svým činnostním a badatelským charakterem výuky umožnit žákům hlouběji porozumět 
   zákonitostem přírodních procesů, a tím si uvědomovat i užitečnost přírodovědných poznatků a jejich aplikaci v
   praktickém životě
- žáci se učí pozorovat, experimentovat a měřit; vytvářet a ověřovat hypotézy o podstatě pozorovaných přírodních
   jevů; analyzovat výsledky tohoto ověřování a vyvozovat z nich závěry
- žáci jsou vedeni k tomu, aby chápali podstatné souvislosti mezi stavem přírody a lidskou činností
- žáci se učí získávat a upevňovat dovednosti, pracovat podle pravidel bezpečné práce s chemikáliemi
 
Formy a metody práce:
- praktická cvičení, nácviky jednoduchých laboratorních metod a postupů
- skupinová práce
Rozdělení žáků do skupin, počet skupin a počet žáků ve skupině je omezen vybavením školy pomůckami. Vždy je kladen důraz na dodržování zásad bezpečné práce a postupů v souladu s platnou legislativou.
 
Řád učebny chemie a přírodopisu, laboratorní řád je nedílným vybavením učebny a laboratoře, dodržování uvedených pravidel je pro každého žáka i vyučujícího závazné.

 

OPVK