Výchova ke zdraví

Předmět rozvíjí základní poznání o člověku v souvislosti s preventivní ochranou jeho zdraví, vede
k upevňování hygienických a dalších preventivních návyků, rozvíjí dovednost odmítat škodlivé látky a čelit ohrožení v každodenních situacích. 

Charakteristika vyučovacího předmětu:

Časová dotace předmětu je jedna hodina týdně v 6., 7. a 9. ročníku.

Výuka probíhá většinou v učebně výchovy k občanství a výchovy ke zdraví,
v některých případech v učebně PC.

Mezipředmětové vztahy:

PŘÍRODOPIS – výživa a zdraví, hygiena, přenosné i nepřenosné choroby, první pomoc, dětství, puberta, dospívání

TĚLESNÁ VÝCHOVA - režim dne, odmítání drog, význam pohybu pro zdraví, 
první pomoc v podmínkách TV

VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - výchova k občanství má v některých oblastech velmi blízký vztah
k výchově ke zdraví, ve výchově k občanství bude probráno: možný manipulativní vliv vrstevníků, obrana proti manipulaci a agresi, osobnostní a sociální rozvoj mimo seberegulace a sebeorganizace činností a chování

Vyučovacím předmětem prolínají následující průřezová témata:

OSV – měla by být naplňována ve všech vyučovacích hodinách stylem výuky učitele (téma: komunikace, sociální dovednosti, mezilidské vztahy, kooperace, kreativita, hodnoty, postoje, praktická etika,…)

MDV – kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - ve vztahu ke zdraví

 

Výzkum: 
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeGcu0Vvm_aqvY9b-DaO9ikdTYHkXvZTX2dOGQJbAjkLtP3VA/viewform

 

 

 INFORMACE NEJEN PRO RODIČE:

www.azrodina.cz/4253-unosy-nebo-ohrozeni-deti-nasilnikem-prevence

http://www.vychovakezdravi.cz/

www.bezpecnostpotravin.cz

www.viscojis.cz

 

Žáci a jejich práce:


OPVK