Výchova ke zdraví
Předmět rozvíjí základní poznání o člověku v souvislosti s preventivní ochranou jeho zdraví, vede
k upevňování hygienických a dalších preventivních návyků, rozvíjí dovednost odmítat škodlivé látky a čelit ohrožení v každodenních situacích.
Charakteristika vyučovacího předmětu:
Časová dotace předmětu je jedna hodina týdně v 6., 7. a 9. ročníku.
Výuka probíhá většinou v učebně výchovy k občanství a výchovy ke zdraví,
v některých případech v učebně PC.
Mezipředmětové vztahy:
PŘÍRODOPIS – výživa a zdraví, hygiena, přenosné i nepřenosné choroby, první pomoc, dětství, puberta, dospívání
TĚLESNÁ VÝCHOVA - režim dne, odmítání drog, význam pohybu pro zdraví,
první pomoc v podmínkách TV
VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - výchova k občanství má v některých oblastech velmi blízký vztah
k výchově ke zdraví, ve výchově k občanství bude probráno: možný manipulativní vliv vrstevníků, obrana proti manipulaci a agresi, osobnostní a sociální rozvoj mimo seberegulace a sebeorganizace činností a chování
Vyučovacím předmětem prolínají následující průřezová témata:
OSV – měla by být naplňována ve všech vyučovacích hodinách stylem výuky učitele (téma: komunikace, sociální dovednosti, mezilidské vztahy, kooperace, kreativita, hodnoty, postoje, praktická etika,…)
MDV – kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - ve vztahu ke zdraví
INFORMACE NEJEN PRO RODIČE:
Žáci a jejich práce: